Här hanteras passerkort och nycklar till kommunens idrottslokaler
Kommunen tillhandahåller passerkort och nycklar till kommunens idrottslokaler. I den här e-tjänsten kan du utföra olika ärenden för att hantera passerkort.
Varje förening ska ha en utsedd beställare för att kunna hantera de flesta ärenden. Ordförande i föreningen mailar kontaktuppgifter för beställare till forening@habo.se.
I den här e-tjänsten kan följande utföras av föreningens beställare:
- Ny beställning av passerkort/nyckel (till exempel när en ny ledare behöver kort med behörighet till en eller flera lokaler)
- Aktivering av befintligt passerkort inför ny säsong (befintligt passerkort ska aktiveras för kommande säsong)
- Utökad behörighet på ett befintligt aktivt kort (en ledare som redan har ett aktivt passerkort behöver tillgång till en lokal till)
- Inaktivering av kort ( till exempel när en ledare slutar)
Du som inte är behörig beställare kan utföra följande ärenden:
- Hjälp med kort som slutat fungera (spärrat)
- Förlustanmälan av passerkort/nyckel (kortinnehavaren har tappat passerkort eller nyckel - förlustanmälan kan ledaren också göra själv)
När en ny beställning ska göras behövs information om förnamn, efternamn samt födelsedatum (ÅÅMMDD) på den ledare som ska använda kortet samt för vilken/vilka lokaler kortet ska gälla för.
När beställningen är gjord ska den person som ska använda kortet besöka Kontaktcenter i kommunhuset för fotografering till kortet. Information kommer när kortet är klart för avhämtning hos Kontaktcenter. Information om öppettider hittar du här.
Håbo kommun samlar in dina personuppgifter i syfte att hantera denna e-tjänst.
Läs mer om dina rättigheter, hur Håbo kommun hanterar personuppgifter samt hur du kommer i kontakt med dataskyddsombudet på habo.se/personuppgifter.